Příběhy
Tady najdete příběhy lidí, kteří jsou do projektu zapojení, i rozhovory se zajímavými osobnostmi, kterých se naše úsilí o změnu týká. Chceme totiž, abyste mohli Eduzměnu vidět jejich očima. A nechybí ani reportáže o událostech, kterými měníme vzdělávání k lepšímu.
Černé tabule s šik písmem a koutek k sezení vyvedený ze dřeva. Ovocné saláty, luxusní sendviče a výběr minerálek. (No, dobře, a také párek v rohlíku.) K tomu příjemná obsluha a lidové ceny. Tak vypadá nové školní bistro ve Zruči nad Sázavou. Rozjela ho tu v září „matka činu“...
Jak využít barevné kostičky LEGO nejenom ve volné hře, ale také jako pomůcku k rozvíjení nejrůznějších dovedností? Právě to měly možnost zjistit učitelky z mateřských škol na Kutnohorsku v rámci online semináře Učení hrou.
„Žižkovští ajťáci“. To je kroužek, který pro děti za ZŠ Žižkov vyučují studenti střední průmyslové školy. Nadační fond Eduzměna projekt podpořil částkou 42 000 Kč z minigrantů.
Nejprve musíme s ukrajinskými žáky vybudovat vztahy, až pak může být řeč o učení, říká ukrajinská psycholožka
V rámci projektu Duševní zdraví pro děti působí v ZŠ Zruč nad Sázavou už rok ukrajinská psycholožka Olesia Parkhomenko. Vyjíždí i na jiné školy. Jak konkrétně dětem pomáhá? Přečtěte si v rozhovoru.
S lektorem Zdeňkem Dlabolou jsme se tentokrát zaměřili na rozdíly mezi různými typy hodnocení ve škole. Jak poznáme, že k učení opravdu přistupujeme formativně? Jak zařídit, aby naše učení fungovalo ještě o kousek lépe?
Ve zručské základní škole je ukrajinským dětem k dispozici jejich krajanka, psycholožka Olesia Parkhomenko. Zapojila se do projektu Duševní zdraví pro děti. Žena, která přišla s dcerkou vloni na jaře z Charkova, se stala důležitým komunikačním mostem mezi dětmi, rodiči a školou
Předávání česko-slovenské inspirace ve vzdělávání. Základní školu Suchdol navštívil zástupce slovenského ministerstva školství a dvě desítky mentorů, kteří u našich sousedů pomáhají rozvíjet učitele. Zajímali se jak o spolupráci školy s Nadačním fondem Eduzměna, tak o konkrétní výukové pomůcky a metody.
Projekt Život chleba už běží třetí rok. Děti provází celoročním cyklem růstu obilí. Společně s rodiči nebo učiteli si na začátku školního roku připraví místo pro jeho pěstování. S obilím se pak celý rok pracuje.