Příběhy

Tady najdete příběhy lidí, kteří jsou do projektu zapojení, i rozhovory se zajímavými osobnostmi, kterých se naše úsilí o změnu týká. Chceme totiž, abyste mohli Eduzměnu vidět jejich očima. A nechybí ani reportáže o událostech, kterými měníme vzdělávání k lepšímu.

Konec chipsů na stojáka v ZŠ Zruč n. Sázavou

Černé tabule s šik písmem a koutek k sezení vyvedený ze dřeva. Ovocné saláty, luxusní sendviče a výběr minerálek. (No, dobře, a také párek v rohlíku.) K tomu příjemná obsluha a lidové ceny. Tak vypadá nové školní bistro ve Zruči nad Sázavou. Rozjela ho tu v září „matka činu“...

Učení hrou aneb jak využít kostičky LEGO® jako výukovou pomůcku

Jak využít barevné kostičky LEGO nejenom ve volné hře, ale také jako pomůcku k rozvíjení nejrůznějších dovedností? Právě to měly možnost zjistit učitelky z mateřských škol na Kutnohorsku v rámci online semináře Učení hrou.

Nejprve musíme s ukrajinskými žáky vybudovat vztahy, až pak může být řeč o učení, říká ukrajinská psycholožka

V rámci projektu Duševní zdraví pro děti působí v ZŠ Zruč nad Sázavou už rok ukrajinská psycholožka Olesia Parkhomenko. Vyjíždí i na jiné školy. Jak konkrétně dětem pomáhá? Přečtěte si v rozhovoru.

Pro ukrajinské děti krize nijak neskončila

Ve zručské základní škole je ukrajinským dětem k dispozici jejich krajanka, psycholožka Olesia Parkhomenko. Zapojila se do projektu Duševní zdraví pro děti. Žena, která přišla s dcerkou vloni na jaře z Charkova, se stala důležitým komunikačním mostem mezi dětmi, rodiči a školou

 

Za zvířátka a kaluže. MŠ Zbraslavice na půli cesty k oživení zahrady

V MŠ Zbraslavice jsou na cestě k obnově své zahrady. Tamní mateřskou školku podpořila Eduzměna minigrantem 50 tisíc korun. Zapojují se děti i rodiče.

Postřehy z workshopu k triádám

Jak na tzv. triády (nebo tripartity), tedy konzultace ve složení učitel-rodič-žák, které stále častěji nahrazují nebo doplňují klasické rodičovské schůzky? Tématem se zabývala dvacítka učitelů na workshopu v Kutné hoře. 

Jak zklidnit třídu a osvěžit spolupráci se zřizovatelem?

25 učitelek a ředitelek z Kutnohorska dorazilo na další rotující návštěvu do MŠ Krsovice. Tématem setkání byla kromě podnětného prostředí například spolupráce se zřizovatelem.

Čas přemýšlet, „propustky“ a chytré otázky. Jak vypadá formativní přístup v praxi?

Děti, které neztrácejí chuť se učit, v hodinách aktivně spolupracují a snaží se zlepšovat. To je ideál, kterému se můžeme přiblížit třeba prostřednictvím formativního přístupu. Na příklady technik, které pomáhají efektivnější výuce, jsme se zeptali lektora, mentora a průvodce na školách Zdeňka Dlaboly.

 

Kdo je tady kapitán

Co se stane, když se školská rada přihlásí o svá práva a začne pomáhat s péčí o školu? To zjistily začátkem března čtyři desítky účastníků setkání v kutnohorské knihovně. Na příkladu ZŠ a MŠ Chýně se seznámili s tím, jak školská rada může fungovat, a inspiraci načerpali i mezi sebou. 

Tyto webové stránky ukládají v souladu se zákony na vaše zařízení soubory, obecně nazývané cookies. Odsouhlaste prosím nastavení cookies souborů pro použití webu. Více informací zde.