Příběhy

Tady najdete příběhy lidí, kteří jsou do projektu zapojení, i rozhovory se zajímavými osobnostmi, kterých se naše úsilí o změnu týká. Chceme totiž, abyste mohli Eduzměnu vidět jejich očima. A nechybí ani reportáže o událostech, kterými měníme vzdělávání k lepšímu.

Školy pro 21. století. Rozhlasový pořad se snaží dávat inspiraci

Rozhovor s Markétou Vozkovou a Danielou Vrbovou o podcastu Reparát, který se věnuje školství a vzdělávání. Vysílá ho každé pondělí Český rozhlas Plus a Eduzměna je jeho partnerem.

Anketa: Proč se české děti netěší do školy?

Do školy se netěší 40 procent českých dětí. Ukázaly to výsledky mezinárodní studie HBSC. Zajímalo nás, kde vidí příčinu osobnosti, pro které je přemýšlení a péče o vzdělávání denním chlebem.

Jindřich Monček: SEE learning mě naučil mít soucit sám se sebou

Jak rozvinout osobnost dětí na sociální, emoční a etické úrovni? Jak posílit jejich odolnost, propojenost se sebou samými i s ostatními? Jednou z cest může být program SEE learning – sociální, emoční a etická výchova. Na Kutnohorsku ho třetím rokem v rámci Centra podpory vzdělávání školám zprostředkovává Jindřich Monček.

Waldorf je svoboda vyvážená odpovědností. Rozhovor s vedením základní školy v Ratajích n. S.

Centrum podpory vzdělávání spolupracuje na Kutnohorsku s 61 školami. Jednou z nich je i waldorfská základní škola v Ratajích nad Sázavou. Co je v ní stejné jako v běžných vzdělávacích institucích a čím se liší? A proč tu děti nemají absolutní svobodu? Povídali jsme si se zdejší ředitelkou Kristýnou Pazderkovou a třídní učitelkou Adélou Richterovou. 

Proč se investice do vzdělávání vyplatí

Proč jsou dobří učitelé tou nejlepší investicí? Jak kvalitní vzdělávání přispívá k růstu HDP a k lepšímu životu? A jak s tím vším pracuje Eduzměna ve svém modelu regionální podpory vzdělávání? To jsou otázky, které jsme probírali na nedávné akci s našimi dárci. Hlavním hostem byl ekonom Daniel Münich.

Inspirace ze Slovenska: podpora učitelů jako klíč k proměně vzdělávání

Na Slovensku funguje síř Regionálních center podpory učitelů. Pomáhají pedagogům v profesním rozvoji a sehrávají důležitou roli v zavádění inovací ve vzdělávání. Jak konkrétně pracují a jakou formu podpory nabízejí jsme se zeptali Marka Kmeťe z RCPU v Rožňavě.

Psycholožka Barbora Hošková: Učitelům ukazujeme jiný pohled na děti s náročným chováním

V rámci Týdne pro wellbeing nabízíme rozhovor s psycholožkou z Týmů duševního zdraví Barborou Hoškovou. Ty už čtyři roky pomáhají žákům na Kutnohorsku k psychické pohodě.

Minigranty kutnohorským školkám pomohly víc vtáhnout rodiče

Šest kutnohorských školek se v minulém školním roce zapojilo do minigrantů Centra podpory vzdělávání Kutnohorsko (CPV). Všechny se shodně rozhodly zaměřit na komunitní roli školy a na aktivní spolupráci s rodiči. Minigranty mohou čerpat školy, žáci i rodiče i tento školní rok. 

Snažíme se ve školce zpomalit čas

Barbora Křivohlavá stála v čele kutnohorské církevní školky 11 let. Jak se za svým působením ohlíží? Co by podle ní ředitelkám mateřinek pomohlo? Přečtěte si inspirativní rozhovor a seznamte se s pedagogikou Franze Ketta.

Tyto webové stránky ukládají v souladu se zákony na vaše zařízení soubory, obecně nazývané cookies. Odsouhlaste prosím nastavení cookies souborů pro použití webu. Více informací zde.