Vzájemně se nspirovat. To byl jeden z cílů dubnové návštěvy delegace ze slovenského ministerstva školství na Kutnohorsku. V rámci výměny zkušeností s nadačním fondem Eduzměna navštívili zástupci odboru kurikula a inovací ve vzdělávání mimo jiné i ZŠ Zruč nad Sázavou.
Dvacítka hostů se na školu vydala kvůli moderním výukovým postupům, jako je tandemová výuka učitelů (tedy že najednou učí v jedné třídě i dva až tři dospělí) nebo využití digitálních technologií v hodinách. Velmi je zaujal i projekt Duševní zdraví pro děti, působení ukrajinské psycholožky a široká nabídka antistresových pomůcek v zázemí projektu i v učebnách. „Ředitel si musí uvědomit, že je potřeba pečovat o duševní pohodu dětí, ale i učitelů,“ řekla ředitelka školy Ivana Stará. „Aby chodili nejen do školy, pracovat, ale i odpočívali,“ vysvětlila s tím, že škola pedagogy podporuje například ve využívání wellness.
Slovenští experti ocenili i snahu o individuální přístup k žákům, že na škole učí rodilý mluvčí nebo že sbor využívá pro vlastní růst mentory. Všímali si i zdánlivých drobností, jako je moderní školní bistro, že někteří učitelé ve třídách znakují nebo že se žáci učí programovat v aplikaci Scratch. „Jsme nadšeni,“ shrnul dojmy z návštěvy Peter Urban z odboru kurikula a inovací ve vzdělávání slovenského ministerstva školství.