75 % času jen pasivně poslouchají.
70 % času tráví ředitelé administrativou.
Dobrou praxi se nedaří šířit, spolupráce vázne na všech úrovních.
Jsme si vědomi, že dnešní škola nepřipravuje děti na budoucnost. Většina jen pasivně přijímá informace a nerozvíjí svůj potenciál. A to má dopad nejen na ně, ale i na ekonomiku a budoucnost celé naší společnosti. Znát kvanta informací nestačí, musíme je umět použít. Rozvíjet kritické myšlení a umět spolupracovat. Mít dobré vztahy a zažívat úspěch. Zářit.
Na Kutnohorsku jsme spustili pilotní projekt. Pomocí důkladného mapování zjišťujeme, co školy v regionu potřebují: ptali jsme se ředitelů, učitelů, rodičů i dětí. Společně pak plánujeme kroky, které změní celkové klima ve škole. Během pěti let si ověříme, co funguje a co ne, a to nejlepší pak rozšíříme do dalších regionů.